tisdag 31 januari 2012

Hackat och malet

Jag kom hem. Hann inte stänga dörren. Jag är TRÖTT! Då kom min älskade N och skulle ha skype. Vi provar att installera och jag vill lägga mig på soffan... Det fungerar inte. Whääää!.

Nu har jag legar på soffan en stund. Vi fick Skypen att fungera. N har pratat med kompis och gammelmoster. Jag har haft artrosskola på eftermiddan. Den första den här omgången. Den består av 1,5 timmes föreläsning av mig. Det är jätteroligt men jag blir jättetrött efteråt. På torsdag är det del 2 då är föreläsningen drygt 1 timme och sedan har jag gjort mina delar. Då kan jag bara glida runt... I morgon ska jag på NMES utbildning på förmiddagen, det ska bli intressant. Jag är dålig på elbehandlingsmackapärer.

Min chef var lite tveksam till min schemaläggning. Jag vill börja 7.30 istället för kl8 vilket är det vanligaste i min bransch. Jag tror att det inte blir så tokigt ändå. Förra veckan hade jag kunder vid två tillfällen den tiden. Den här veckan 1 gång och nästa vecka åtminstone 2 gånger. Om jag inte har kunder har jag möjlighet att förbereda dagen. Jag hoppas chefen tycker det är bra också.

L gjorde en kanonhelg i Umeå. Mixen gick inge vidare, men guld i dubbel och silver i singel. Vilken kille! Jag är en stolt mor. Förhoppningsvis har han ett bra självförtroende med sig till nästa helg i Sandviken.

I våras var ju jag och A till London. Nu har vi äntligen kopierat hennes minne i hennes kamera och framkallat bilderna. Här är den enda bild som finns på oss tillsammans från London Eye. Det var en urmysig resa då vi bland annat upptäckte att A älskar potatis och purjolökssoppa  och att hon gillar små kladdiga kycklingpajer. Hon kommer att gilla NZ.

Mamma och A
Det blev mest hackat och malet i dag. Nu lyssnar vi på "Det ska va gött att leva annars kan det kvetta" det är Ns favoritlåt just nu. Det tycker jag också. Att det ska va gött att leva alltså. God natt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar