måndag 30 januari 2012

Viktnoja

Jag har slutat att ha viktnoja.  Jo faktiskt. Det är befriande och skönt. Men det betyder inte att jag inte bryr mig alls. Nu har skärpet fått flytta ut ett hål sedan i julas. Fortsätter det i den takten måste jag snart köpa en ny garderob och det har jag verkligen inte lust med. Min yngsta herre N tycker min rumpa är en guldklimp så varför ska jag försöka göra den så mycket mindre? Men nu får jag nog hålla igen fram till resan. Under resan tänker jag nämligen inte hålla igen. Risken är då annars att  skärpet inte räcker till alls när jag kommer hem. Åh det vore ju tråkigt.

Tänker mycket på Per, Gunilla och Tommy. På hur de har det och hur de mår. Om jag trodde på en gud skulle jag be. Jag hoppas på deras kraft i stället.

Denna lediga måndag är planerad så här:
  • tvätta
  • städa badrumsskåp och badrum
  • jogga
  • läsa
  • sen kommer det alltid något emellan och sen är dagen slut
  • jaktkurs med CG Smålänning på schemat - ska bli intressant. Gissar att det blir mycket björnprat i kväll
Men nu är det frulle som gäller. Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Låter sundt min vän att inte ha viktnoja. Själv gör jag precis som du. Låter inte vikten rusa iväg men kollar den heller inte frenetiskt. Min rumpa är enorm enligt äldsta dottern...hehe.. Njut av livet.

    SvaraRadera