lördag 14 januari 2012

Fot. Igen!

Tycker ni min fot är äcklig? Sluta läs NU! =D

Jag är inte någon som tar hand utsidan av mina fötter speciellt bra. Nu är jag mest intresserad av hur min skada fortsätter att te sig. Jag är ganska nördig när det gäller sånt, det hör nog till jobbet. Jag tycker det är fascinerande att se vad som händer. Men visst är den snyggt lila och snyggt kuddig? N vill åka skridskor med mig idag. Jag tror jag tyvärr måste hoppa det.

Jag fortsätter med gårdagens middag. Efterrätten nu. Chokladmoussen var perfekt. Hallonspegeln likaså.

Chokladmoussen ska vara äggformad

Resultatet
  När L höll på att göra maten kom han på att han ville bjuda någon och blixtinkallade mormor och morfar. De tyckte att han kunde göra det till stående fredags-ritual att ha dem på middag. Fredagskvällstrött gick jag och mindfullnessade vid halv tio och somnade sen. Jag har sovit gott hela natten. Inte ont i foten alls.

Maken, L, morfar, O, N och mormor.
 Våran sessa har åkt till Järvsö till en badminton-kompis. Hon tog tåget upp i går eftermiddag med slalompjäxor, skidor och packning. De ska åka slalom i dag. Det är så roligt när barnen vill vidga sina vyer lite utanför det hemvanda hemma i vårt lilla samhälle. Men det är bara det att navelsträngen liksom tänjs ut och jag är rädd att den brister snart.
Det är klart att jag vill det. Det är ju liksom målet med tiden hos oss att de så småningom ska bli ansvarstagande vuxna som tar ansvar för och skapar sitt eget liv och sina förutsättningar. Men i bland känns det som det går så fort. Det är bara ett kort tag vi har de här underbara barnen till låns hos oss.
Äh! Nu blir jag sentimental. Jag går och äter frukost istället. Ha en underbar dag!

1 kommentar:

  1. Vilken bra bild. Nu såg jag hur köket ser ut i sin helhet då ni slagit upp väggen som du pratade om. Snyggt och funktionellt. Spännande att se hur foten mår dag för dag ;0)

    SvaraRadera