onsdag 18 januari 2012

Gastar?

Det är tufft på jobbet. Inte så mycket för mig som för de andra. En av personalen sade upp sig idag. Med en sån liten grupp som vi är och med svårigheten att få tag i kvalificerad personal så påverkar det alla mycket. Så det blev en tung stämning på jobbet. Vi andra försöker lyfta oss ändå. Men vi har så olika professioner och inriktningar så vi kan inte ta över och gå in och göra någon annans jobb. Tråkigt blir det i allafall. Jag är himla glad att jag inte är chef och ska försöka ordna upp det.

Min egen dag har varit bra. Tårna är blå-svarta och yttre fotknölen tredubbelt stor. Men med hård lindning och sån där hiro... hirodruid... äh druid-salva blir det sakta bättre. Jag tar med mig sonens urvuxna pjäxor som är lite förstora för mig utifall att jag inte kommer i mina egna. Försäkerhets skull har jag packat längdskidorna också, om utifall att det inte fungerar med slalom. Underställ packat, toapapper packat, skidbyxor och liftkort packat, nycklar packat. Jag tror jag har fått med mig det mesta. Petra och Stina har handlat. Jag har tankat bilen. Jaa, det är väl allt.

Jag hoppas vi får sova ordentligt i natt. Om det finns spöken, och om man kan vara synsk så har vi ett problem i vårt hus. A har sedan hon var liten sett samma figur stå och titta på henne i sovrummet då och då. Nu var det länge sedan sist, men häromnatten var det dags igen. Hon blir så rädd att hon inte vågar sova i sin egen säng utan sover med maken och mig. Det är helt ok. Men sömnen blir det lite si och så med. Vi vet inte om hon drömmer eller om hon verkligen ser något. Själv hävdar hon bestämt att det är någon som står där.
Little Buddah! Kanske du kan hjälpa oss?

Nu blir det bloggpaus. Ingen dator med till fjällen. Krameli kram!

2 kommentarer:

  1. Åhh, vad spännande det låter! någon på besök. Ja, du vet att personerna oftast är bundna till er på något sätt. Alltså anhöriga som gått över på andra sidan men som vakar över er. Syrran hade samma problem då barnen var små. 1-2 gestaler kunde ses över spjälsängarna som skuggor. Hon pratade med dem högt och sa att hon sett dem men att hon tyckte att de kunde lämna dem ifred för att inte skrämmas. Det fungerade. Annars så får du nog ta hjälp av ett medium. Det finns ju många sådana. Om inte det hjälper får du ringa/höra av dig till det okända på 7:an. Kram och var rädd om dig då du åker skidor!

    SvaraRadera
  2. Ska försöka övertala A att ta ett snack med den där figuren när den kommer nästa gång, får se om det lyckas!

    SvaraRadera