måndag 16 januari 2012

Fotobrist

Det tog stopp på bloggandet. Jag kunde inte lägga ut några fler bilder. Då fick jag torka i huvet. Jag hade använt allt mitt fotoutrymme. Jag visste inte ens att man hade ett särskilt fotoutrymme, men hade jag tänkt lite mer så borde jag ju ha förstått det. Nu har jag betalt för att få lägga in mer bilder. Men det fungerar inte än. Kanske senare. Jag vill ju kunna lägga ut bilder från vår resa framöver. Och om det av någon anledning skulle finnas någon som läser med mindre trevliga tankar på att det skulle stå ett tomt hus någonstans i trakterna kan känna sig blåsta. Hemmet kommer att vara bebott!

Foten har ändrat form och färg. Nu är jag lila på utsidan och insidan av hälen (lig deltoideum fick sig alltså en kyss). Tårna ser ut som lila prinskorvar och ovansidan av foten är mjukt kuddig och blålila. Men jag går ganska obehindrat. Det som stoppar promenader är att det gör ont när skon trycker på ovansidan.

Gårdagen hade jag tänkt tillbringa i soffan, inte göra några knop alls egentligen. Jag läser en så bra bok. Men det blev lite målning och sen blev det en tur till Åhlens för att köpa presenter till kusin Hanna som fyller 15. Då hade både hon och jag tur för det var jätterea på smink. Sen blev det födelsedagskalas på eftermiddagen. Trevligt!!!
Jag läser Unni Drougges andra bok om Berit Hård. Jag bara älskar de böckerna. Grovt språk. En mustig kvinna som verkar strunta i det mesta men visar sig vara helt annorlunda. Rekommenderas! Kan tillägga att den första lyssnade jag på som ljudbok.

Ledig dag i dag. Ska läsa på jaktlagen, måla, plocka undan julen, pappersjobba och tvätta. I kväll är det kurs igen.

3 kommentarer:

  1. Jasså, det hade jag heller ingen aning om. Kanske har jag också snart förbrukat mitt fotominne då ;0) Hur mkt kostade det då? Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det löser sig snart - du har fantastiskt fina bilder i bloggen!

    SvaraRadera
  3. Jaa, nu har det löst sig! Mycket bilder kommer. Tack Anna-Maria för den fina kommentaren! Kram till dig, brorsan och mamsen!

    SvaraRadera