måndag 23 januari 2012

Åh det är måndag morgon...

Foten höll att åka på i helgen. Nu mår inte huden så bra efter all lindning och smörjning så jag får lufta lite. Så nu är det svårt att få på en sko igen. Men jag får ju på mig makens och Ls skor. Promenader blir det inte, bara luftning av mig och kissning av hunden. Hunden hittade precis något intressant nere vid en av ladorna. Han sprang tillbaks gång på gång. Det var julsillen... Fy sjutton om han börjar kräkas gammal sill. Då är han inte min hund.

Det här är utsikten från lägenheten. Helt ok! Slalomungdomarna hade träning på kvällen, vi var inne och mös.

 I morse var det utryckning för N igen. Klockan ringde kl 6. Lite för tidigt tyckte jag som är ledig idag. Det var en brand i Södertälje. "Men hur kom du dit då" frågade jag. "Men Mamma! Bil så klart. Tror du jag åker spark eller???" svarar N.  Ja vad tror jag egentligen?
Ett bekymmer med de tidiga mornarna är att det tar lång tid innan dagen kommer igång. Det hinner hända mycket på vägen. I morse började det med att tvn åkte på. N skulle titta på tv. L talade lugnt och sansat om för honom att han inte får titta på tv på mornarna förutom när det är julkalender och det är det ju inte nu. N blev lite irriterad och hävdade att man visst får titta på Bolibompa på mornarna. Det får man nu inte hos oss när det är skoldag. Det hela slutade med att L ringde från busshållplatsen och frågade om inte A och N skulle med bussen. A hann ut men N gick inte ens ut. Det hela slutade med spelförbud hela veckan för N, att en nyduschad ilsk mamma fick skjutsa N till skolan och bara för att vara lite elak följde med hela vägen in till klassrummet när han kom 10 minuter för sent. Allt för att vara pinsam och markera att det inte är ok att strunta att gå till bussen och strunta att åka till skolan.
Sånt här händer bara när jag har ledig dag. De andra dagarna i veckan fixar de det här själv. Men när jag är hemma funkar det inte.



Nu har jag drabblat bort tillräckligt med tid. Jag MÅSTE sätta mig ned med andfåglarna.  Förresten har jag skrutit hela helgen om att jag inte haft träningsvärk. Idag har jag det. Tji fick jag!

1 kommentar:

  1. Underbart att höra om era gräl. Man känner så väl igen sig. Igår skulle äldsta dottern flytta hemifrån för att jag sa åt henne att sitta stilla vid matbordet! stränga mammor... Åh ert hus. För mig är det fortfarande så där pärongrönt så att man ser det på långt håll från stora vägen! Vackert i rött dock. Kram

    SvaraRadera