söndag 1 januari 2012

Nyår!!!


Goa vännen Annika har passerat 40 års strecket. Hon passade på att vara bortrest på sin stora dag så vi hade födelsedagskalas kvällen före nyårsafton.


Födelsedagsbarnet



Gäster och familj


Ena presenten gick det bra att sitta på.


Mina pojkar på hemväg.




Så blev det nyårsafton. Vi har som tradition att vara hemma på nyår och äta gott, promenera och spela spel. Vissa år är det familjen, vissa år är det med vänner. Den här gången var det med vänner. Vi blev 8 vuxna och 6 barn. Knytkalas vid dukat bord med god mat och god dryck. Det gillar jag. J och L hade champagne att välkomst skåla i.


Maken häller upp Champagne




L öppnar Pommacen


A och R hade förrätten. En underbar hummercoctail med vitlöksbröd till den vuxna skaran. De från fjorton och nedåt fick en vacker och god macka.

Förrätt
Förrätt

Värdparet maken och jag stod för huvudrätten. Pepparstek, potatiskaka, rödvinssås och bearnaisesås. M och S stod för den goda efterrätten och drycken till huvudrätten. 


Huvudrätt

Desserten bestod av mandelkaka, blåbärsmousse och lite annat götta.



S gör iordning efterrätten





Här är det fest!


Det har blivit tradition att gå med facklor och banka på hos grannarna och önska gott nytt år. Det är myspysigt och skönt att komma ut i friska luften.






Med så trevligt sällskap missade vi nästan 12-slaget. Men det blev fyrverkerier och lyktuppsläppning om än lite sent.



A



L


N

Flera på gång!


Efter att ha dansat oss varma var jag den första som gick och la mig vid 2. N kom efter en liten stund och kröp ned bredvid mig. I dag blev det en lång sovmorgon.

N har åkt till min moster och morbror i Gävle i dag för att sova där tills i morgon. L följde med till Vallentuna och kommer hem på tisdag. Så nu är det hål i huset igen. A är hemma och har kompis L här. A halkade på isen och vi börjar fundera på om hon ev har brutit handleden. Vi får få det kollat i morgon. Smärtan är hanterbar. Hon är lindad och har inte svullnat upp. Det kan ju vara en rejäl stukning också.

Nu är det dags att krypa till kojs med lite funderingar över vad detta år bär med sig. Jag tror på människans egna kraft att påverka sin situation, åtminstone till viss del. Allt styr vi inte över vi blir ju påverkad av människor runt om oss. Men jag hoppas att jag kommer att ha kraft att påverka det jag kan. Att jag ska vara med min familj som är det viktigaste i detta universum för mig. Att jag ska vara med de människor som jag tycker om och som tycker om mig. Att jag ska ha kul på fritiden och på jobbet. Att jag kan hitta känslan av förnöjsamhet varje dag. Även de dagar som är jobbiga och riktiga skitdagar. Nä nu får det räcka. Klart slut!

1 kommentar:

  1. Kloka ord på slutet Majapi! Familj och vänner man mår bra av betyder mycket även för mig. Men det gäller också att uppskatta till synes små sakerna i livet. Det vill säga de små glädjeämnena i själva vardagen och att leva här och nu. Jag är övertygad att du lyckas med det mesta. Kram på er!

    SvaraRadera