torsdag 5 januari 2012

Joggingtour

Nu är det helg igen efter inte alltför hård arbetsvecka för mig. Inte slö heller. Mer lagom. Lagom är bra. Jag fastnade framför tvn när jag kom hem i dag. Det var Finding Neverland. Eftersom jag är enormt svag för Johnny Depp som spelade huvudrollen blev jag kvar. Jag hade ambitionen att komma ut på en promenad på eftermiddagen. Vi var bjudna till svärmor och svärfar på middag. Nu blev det tight med tid. Då snörade jag på mig skorna, drog på isbroddarna och lufsade/joggade 4km. Fasiken vad hälsosam jag kände mig. Jäkligt nöjd också.
Men så här lätt var det sannerligen inte...


Nu har jag ätit en god middag hos svärisarna med svåger och svägerskor och alla de 6 barnbarnen. Det är som alltid trevligt och gott. Svärfar har långt gången Parkinson men han är med så mycket han orkar och går och lägger sig när han har får slut på orken.
Nu har jag slut på orken. I morgon ska jag till en av mina fina tillsammans med åtmistone en till av mina fina och flytta lite grejer. Hon ska byta bostad. Jag hoppas på en hel del fika - det är en sak som jag är bra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar