onsdag 4 januari 2012

Slut på semestern

Nu är det slut på semestern och jag är tillbaka på jobbet. Hade två kunder i dag. Skrev och fortsatte vår städning av våra lokaler. Skulle boka in en ytterligare i morgon men den personen ringde inte upp. I morgon blir det en intensiv skrivdag och inbokning av nya kunder - vi har massor på kö. Ska bli skönt att komma igång igen efter det senaste halvårets händelser. Jag är sjukskriven ytterligare 1½ vecka och sen är jag frisk på papperet.
Gjorde ett test i dag som jag även gjorde i augusti. Det heter PSS och står för Percieved Stress Scale. "Normalvärdet" är 23. I somras hade jag 45 - inte bra! Nu, idag, hade jag 25. Bra! Det speglar bra vad jag känner. Mår bra men är oerhört stresskänslig och blir trött av ingenting.

En av mina fina flickors kompis har dött. Lämnar barn och fru. Jävla cancer!

I morse när jag stod i duschen rusade N in i badrummet. Straxt före sju. Det är fortfarande jullov... Jag frågade om det var något fel. N svarar "Nää, du vet jag är ju chef för brandmännen och då kör jag bussen åt dom. Jag gillar att vara chef" Så nu är det mer en karriär som busschaufför som drar. Det ska bli så intressant och se vart den pojken hamnar.

L har haft det bra i Vallentuna och hade nog gärna stannat längre om det inte hade varit  badmintonträning i dag. N hade nog också stannat längre i Gävle om vi inte hade bestämt att vi skulle ner och äta hos Y och M. Han gillar deras sängar!

A har ett riktigt "softigt" jullov. Hon har fortfarande inte klätt på sig. Klockan är snart 16. Men hon har blivit uttvingad på ett varv runt byn. Nu håller hon på att lära sig att ladda upp bilder på fuji och medans hon väntar gör hon en surdeg. Det är väl helt ok? N har stuckit till grannen för deras barnbarn är där.

Det blir en till bild från nyår, jag kan inte låta bli:


A och L


2 kommentarer:

  1. Härlig bild den där översta! Det där med J-vla cancer håller jag med om. Det är en lömsk sjukdom som jag verkligen hoppas att de kan komma på något botemedel mot, snart! Det verkar som om var och varannan får denna sjukdom som mer börjar likna en folksjukdom tyvärr...
    Det ska bli skönt med skolstart nästa vecka tycker jag trots att man måste upp varje morgon.
    Vad bra du gjort ifrån dig på stresstestet. Då har du ju coolat ner dej en bra bit ;0) Håll nu bara i det.

    SvaraRadera
  2. Skolstart ser jag också framemot. Skönt att vara ledig för barna och mig. Men det blir lite skönt att försöka få in lite tider att passa också. Kram

    SvaraRadera