tisdag 10 januari 2012

Träningsbloggen?

I dag har jag jobbat, som de flesta i det här landet. Jag har haft det så bra. Kanske får jag ordning på min tid också. Från att ha legat plus 40 timmar på flexen i november ligger jag nu 12 timmar minus utan att ha tagit ut en dag flex. Klå det den som kan! Jag smyger mig på med patientarbetet. Jag har pratat lite med nya chefen och kanske jag kan få behålla mitt schema, vi får se vad hon säger nästa vecka. Anställningsavtalet är påskrivet. Nytt avtal men samma firma! På det här avtalet står det att förutom att jag fska arbeta patientsäkert, ska följa lagar och regler även ska samarbeta. Jag kände att där flög det till lite hos mig. Jag har inte alltid lust att samarbeta. Det är en av mina stora begränsningar. Jag tycker om att jobba själv och vill bara samarbeta om jag själv ber om det. Men det är väl bara att bita i hop och försöka tänja på den där samarbetsgränsen.

Kom hem och slängde in lite tvätt i maskinen och hängde lite tvätt. Dammsög i rummet och sedan slängde jag mig på soffan. Det är så skönt men svårt. Det är svårt att tillåta sig att slappa. Efter en stund började jag måla en hylla och en tavellist. Jag ska pimpa mitt hörn på jobbet och sätta upp en hylla i sovrummet.
Maken har köpt en ny jobbarbil. Då fick han en säng på köpet! Vilket var välbehövligt, min har jag haft sedan jag var 12 och maken har haft sin sen vi flyttade i hop när jag var 20. Dags för nya med andra ord. Då ska vi försöka göra lite fint. Kanske sätta upp en lampa och en gardin också?

Skolan började i dag. Det tog nog lite på krafterna för L har redan lagt sig. Lite gruvsamt var det nog också för N hade huvudvärk i går och var inte alls säker på att han skulle gå till skolan i dag.

I helgen så träffade jag denna underbara lilla varelse igen. Och hon skrek inte alls när jag höll i henne,
Emelie och Signe



I dag fick vi en nyårspresent från Lely. Mjölkroboten är av märket Lely. Lite rolig tycker jag. God var den också!



Och nu kan jag berätta... Jag har tagit 4 km i kväll igen. Det är nästan en träningsblogg det här nu va?

2 kommentarer:

  1. Vad är det för rolig mjölkrobot? Berätta mer...
    oj, tränar du varje dag? Vi köpte nya sängmadrasser förra våren och då märkte jag hur riktigt dåliga våra gamla var. Inte undra på att man fick ont i ryggen förr fast man bara lågg platt på rygg ;0)

    SvaraRadera
  2. I dag blir det ingen träning. I dag skjutsar jag till träning. I morgon ska jag prova spela badminton... Mjölkroboten mjölkar korna när de vill bli mjölkade. Riktigt händigt är det =D

    SvaraRadera