lördag 28 januari 2012

Björn och Björnrike

Nu gör jag ett statement! Jag tycker inte om att det är mycket björn och varg i våra skogar. Just nu är det för mycket. Så mycket att vi är rädda för att gå ut i skogen. I dag blev en karl i grannbyn överfallen av en björn som hans hund råkat väcka. Så under vintern kan vi inte ens känna oss trygga från björnen som under vår och sommar går nere i vår by. Där vi bor. Helt sjukt och konstigt! Det måste finnas en balans, och jag som bor med björnen in på knuten tycker inte att det är en balans.

Just nu är vi i BJÖRNrike. Härligt är det. Lite kallare än förra helgen, vi tror det beror på att luften är fuktigare än då. Backarna lika fina.

Maken och barnen hade bestämt att vi skulle äta exotisk planka. Den var så god. Nästan hela gick åt.

God planka

I morse var vi nästan först ut i backen. I kväll var vi nästan sist därifrån. Vi har varit in och värmt oss mellan varven.
N kommer nedsusande

A och kompis O kommer efter.
Uppe på en av topparna var det så dimmigt att man inte såg många meter framför sig. Det är en konstig känsla. Det känns som att man tappar referenser på vad som är upp och ned, det är lätt att bli yr.
A, O, maken och N
N ska tävla hela tiden. I alla backar vi har åkt har det varit "klara färdiga gå". Han har blivit diskad någon gång på grund av för lite slalomåkning och för mycket störtlopp. Vid inventeringen vid middagen om vilka backar som varit bäst tog ski-cross banan och funparken ledningen hos barnen. Jag är väl inte helt överens med dem.

Vackert vinterlandskap
Vi har fått några korta rapporter från L också. Den första löd: "Vann första singeln." Jag skrev ett långt svar. Nästa rapport var: "Aa vann nästa singel också". Vi har försökt ringa och smsa, men det är svårt att få kontakt. Det känns som han har fullt upp. Hör vi inget räknar jag kallt med att han har det bra.
Nu ska jag läsa! Nyäten, nybastad och ett gott glas vin! Nu kom maken också, han vill poppa lite. Han går igenom någon 90-tals lista. Senast var det Ace of Base. God natt och ha en trevlig lördag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar