torsdag 26 januari 2012

Bra dag

Jag har haft en bra jobbardag i dag. Jag trivs så himla bra på mitt jobb och med mina kollegor. Jag har haft ambitionen att gå ut och gå under lunchen för att få dagsljus. Men näsan kommer inte ens utanför dörren. Det är så mysigt att sitta och prata på lunchen. I dag avhandlade vi ljudböcker, en kollegas förestående semesterresa och lite ditten och datten. Tids nog kommer kanske mina fötter ut på en promenad. Har även en diskussion med nya chefen avseende kurser och hennes tankar runt mitt arbete. Hmm, jag har problem där alltså. Men blir det inte väre än så här kan jag hantera det. Blir det mycket mer besked med dubbla budskap kommer jag att flyga i luften.

Det är lite stressigt här i kväll. Vi drar till Björnrike i morgon efter jobbet. Det ska packas och vara klart i kväll. L ska inte med. Han ska till Umeå och spela badminton. Känns konstigt att han åker åt ett annat håll än vad vi gör. N tycker livet är allmänt orättvist och att vi aldrig pratar med honom. Så maken ligger och läser och maratonpratar med den lille gossen. A hade en maraton pratning i går. Tillslut släckte jag och bad henne fortsätta att prata men att jag inte kunde garantera svar. Klockan var ju efter 22. Då måste mamman i huset sova.

Jag testjoggade i går. Det fungerade. Så nu tar jag 4 km. Tror jag... Kanske... Jag får väl se hur jag gör. Nu vill hunden ut. Ååå vad han gnäller. Nu, upp från datorn. På en gång. Japp! Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar