onsdag 1 februari 2012

Kindstöd!

Jaktkursen i måndagskväll var jättekul! Vi fick träna att skjuta med en attrapp. Jag sköt sämst av alla. Det var ju skönt för de andra, då behövde ju inte de känna sig så dåliga. Men det var så kul. CG tjatade om att jag måste ha bättre kindstöd. "Nä men varför missade du nu? Hade du kindstöd?" "Men kom i håg kindstödet", "Ta om det igen, pressa mot kinden" osv. Det var ett trevligt sätt att träna skytte på. Det small inte och det var ingen rekyl.

Kursen i dag var också rätt kul. Vi letade punkter i musklerna där de motoriska nerverna går in och sedan aktiverade vi muskeln med elektriska impulser. På mig testade vi vastus medialis. På en annan infraspinatus och vi fick faktiskt till en utåtrotation av armen. Kul! Nu gäller det att vara modig att använda detta på patienter också.

När jag kom tillbaka till jobbet träffade jag en gammal kollega som har varit med om ett fruktansvärt trauma i familjen. Det var skönt att träffas. Svårt att veta vad man skall säga, men ändå skönt att se att man kan prata om vardagliga saker ändå. Det kanske mest blir en ego-grej. Det var skönt för mig att träffa honom, men för honom är ju traumat lika påtagligt vare sig han träffat mig eller inte.

Nu snöar det vackert. Härligt! Får se om jag kommer ut på en liten tur senare i kväll. Nu ska jag göra potatis och köttfärssoppa. Men nu kom ju gubben in och han är kaffesjuk. Krameli kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar