måndag 13 februari 2012

Wax on, wax off!

Nu är det gjort. Jag är fin och slät om benen. Bikinlinjen är hårlös den också. Samma smärta som förra gången. Men vad duktig tjejen som gjorde det var. Jag kommer att gå dit fler gånger.

Pratade med en av mina fina flickor i dag. Hon berättade då om när hon skulle vaxa sina armhålor. Hon skulle göra det själv hemma. Hon hade på vax under armarna. Lade dit papperslapparna. När hon skulle dra av lapparna så hade det blivit alldeles varmt och gôtt under armhålorna. Lapparna lossnade fint. Men det gjorde inte vaxet. Det var fastkletat i hudern och alldeles för varmt för att följa med lapparna. Det slutade med att håret blev kvar och hon fick ta bort vaxet med bensin. En annan gång satt hon och pratade i telefon med en annan fin flicka. Då satt hon och noppade ögonbryn. Hon noppade och noppade och pratade och pratade. Sen var nästan hela ögonbrynet borta! Så det kan gå! En annan gång skulle hon köra med en sån där lite gammaldags epilady på benen. En sån där med en roterande fjäder. Det körde i hop sig kan man säga. Hon fick klippa bort epiladyn. Den hade trasslat in sig i hennes välvuxna benlurv. Men hon är snygg och välkonserverad trots hennes missöden med att piffa upp sig.

Den här dagen började jag med en skidtur. Åkte med barnen ut till bussen och sedan vidare ut på sjön och sen upp i skogen. Jättehärligt. Kanske var det sista skidturen för mig i vinter. Vem vet hur mycket snö det är kvar i mars!

Trötta, frusna barn väntar på bussen.

Den lilla älsklingen

Skogstokig är jag ju, tycker tallar är vackra.

Gnistrande snö

2 kommentarer:

  1. Sen klippte den fina flickan näshåren med alltför vass sax en gång medan hon talade med en annan fin flicka i telefon, blödde rejält och lääääänge. Samt gjorde ONT!

    SvaraRadera
  2. ...sen pratatde hon i telefon en gång när hon färgade ögonbrynen (och glömde tid och rum). Mörka,mörkare, mörkast...Inte så snyggt med kolsvarta bryn till min röda kaluffs ;)

    SvaraRadera