måndag 6 februari 2012

Bråkfri morgon

Nu har det hänt! Det som aldrig hänt förut. En bråkfri morgon fastän jag är ledig. Så här gick det till: Jag låg för länge och gosade med N. Gav honom order om att kliva upp, äta frukost och klä på sig. Jag lovade honom att skjutsa till skolan. Sen så var det nog det här som gjorde skillnaden. Jag joggade mina 4 km. När jag kom hem var alla barnen klara. Vi satte oss i bilen och åkte. Smärtfritt, bråkfritt!
Tyvärr kommer det nog inte upprepas så många gånger. Jag tycker inte om att jogga på morgonen. Det är tungt och tråkigt. Men det är underbart efteråt. Och att dessutom ha en konfliktfri morgon är fantastiskt.

Har bokat en tid. En tid för plåga och smärta. Dessutom ska jag betala 620 spänn för det också. Jag ska vaxa mig igen. Den här gången både bikinilinje och ben. Hua. Jag undrar om det hjälper att grunda med alvedon och ipren och om det går att emla före? Jag har en vecka på mig att gruva mig.

Nu dags att läsa jaktlagen. Häj!

1 kommentar:

  1. Aj! ja, jag skulle nog iallafall försöka att grunda innan vaxningen.
    Hur går det med husspöket förresten?
    Kram

    SvaraRadera