torsdag 9 februari 2012

LEAN

I dag har vi jobbat med LEAN på jobbet. Det är i bland känsligt. Det innebär ju att vi analyserar vad vi gör. Om vi gör rätt sak på rätt tid av rätt anledning. Det kan ju vara så att det sätt vi arbetar på och har arbetat på under många år inte är särskilt effektivt. Då behöver vi tänka om och det kan vara svårt. Det ska bli intressant att se vart vi hamnar. Men i allmänhet är det ganska högt till tak på jobbet vilket är skönt.

Kommer ni i håg vårt husspöke? Jag har inte hört något om det sen sist han var till A. Jag vågar inte fråga henne heller när det är kväller, hon blir livrädd då. Hon har planer för i morgon kväll. Kompis M ska sova här. De ska göra sallad till förrätt och creme bruleé till efterrätt. Det känns lovande!

Nu blev det hockey här på tv´n. Då går jag och lägger mig! Jag ska fundera på hur jag ska få ner en snygg 64kgs pingla i resväskan på torsdag =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar