söndag 5 februari 2012

Slagfält

Nu är sonen och maken ivägskickad. Det blev fortsättning på gårdagens badminton i Sandviken. Första matchen i dag är kl 9. I dag blir det spännande. I dag väljer jag ändå att stanna hemma. N och A måste få ha en dag hemma under helgen annars blir de så otroligt trötta på måndagen.
Det var ganska dålig planering av tävlingarna i går. Redan på förmiddagen var det 45 minuter förseningar. När vi åkte i går kväll var det nästan 2 timmar. Dessutom hade de lagt så att de minsta barnen hade matcher både tidigt på förmiddagen och sist på dan. Vilken innebar att de skulle spela sin sista match vid nio halv tio snåret igår kväll. De hade dessutom tidiga matcher i dag. Tävlingsledningen hade nog inte tänkt till riktigt där.

N hade full rulle i går. Först till farmor och farfar för att äta frukost. Sen till O för att leka och spela badminton. Vid kl 13 skjutsade farmor honom till kompis I och där var han till sena eftermiddagen då de åkte på kalas hos en klasskompis. Is snälla föräldrar skjutsade N till O så att han kunde vara där tills vi kom hem vid halv tio. Det gäller att ha backup när man som förälder vill se på tävlingar också...

As kompis M hade mamma-helg i Sandviken så då passade A på att vara med henne hela dagen där.

Vilket pusslande det är i bland. För det mesta löser det sig också. Bilder blev det knäppta också men kameran är med till Sandviken i dag också så visning av det blir en annan dag.

Vårat hem ser ut som ett slagfält. Disken sprider ut sig över tre bänkar. Tvätten väller ur tvättkorgarna. Hundhåren och dammet försöker trycka sig intill väggarna. Farstun är överfull av träningsväskor, skor och skolväskor. Jag hoppas att hustomtarna har lite lust att hjälpa mig. För det är nämligen så att jag inte har någon lust själv. N vill åka längdskidor och A har jättemycket skolarbete att göra inför resan och båda vill jag vara med och hjälpa mycket hellre än att göra hushållsarbete...


Slagfält 1
Slagfält 2. Slagfält 3 är bara ännu mer bedrövligt och inget att visa.

 Nu är det frulle som gäller. Framför brasan. Med hunden på fötterna. Jag med datorn i knät. För att orka kriga måste man ju äta och vila, eller hur? Man kan ha det sämre!

1 kommentar:

  1. Tycker det ser bra ut jag! Lev och njut! Stor kram!

    SvaraRadera