onsdag 8 februari 2012

Mästerkock?

Nu börjar resan närma sig. Det är konstigt att, efter så lång tids sparande och gnetande, det äntligen ska bli av. Som jag skrivit förut så har vi sparat i 14 år. Ingen av oss tjänar bra. Det handlar om att prioritera vad vi ska lägga pengar på. Konstigt nog känner både jag och maken att vi i bland måste försvara oss att vi kan göra en sån här resa. Men hur som helst är det snart dags! Vi hoppas vi håller oss friska och att det inte blir någon strejk och att vi inte ramlar ner från luften. Jag fick intyg från doktorn i dag så att jag kan ta med medicinerna så då borde det gå smidigt med den delen i tullen också.

Kvällens middag bestod av morotssoppa. "Allvarligt mamma, det här kan jag inte äta" sa dottern. "Nä, inte jag heller" sa äldsta sonen och den yngsta sonen håller med. Det var ju för väl att mamma och pappa var här och stärkte mitt självförtroende och sa att det var gott. Det var inte det bästa jag ätit men helt ok. Nästa soppdag blir det en annan soppa.

Jag tittade på "sveriges mästerkock" i kväll. Det är kul att titta på tycker jag. Jädrar vad duktiga de är på att laga mat. Jag måste prova att göra chokladsufflén någon gång. När vi var i Stockholm i höstas spelade de in programmet på det hotell vi var. Jag åkte hiss med två av deltagarna. Jag försökte fiska lite om hur det gick. Det var som att prata med en vägg. Alldeles innan de klev ur sa den ena "kolla på tv i januari".Så det har jag gjort. Och de är med fortfarande de jag träffade. Spännande! Det är nästan som en kändisspotting. Och det är nästan så att jag känner dom också, eller hur?

1 kommentar:

  1. Vilken resa ni ska på! Så härligt och tänk vilka upplevelser och vilka minnen! Härligt! Vi som känner er vet ju hur många, långa år som ni planerat och sparat till denna resa. Ni kommer att få en fantastisk tid och har gjort en investering i minnen och upplevelser för er och barnen för resten av livet. Go on! ...Ps har ni plast i någon resväska för en rödhårig snart 40åring på 64 kilo? ; ) KRAM!

    SvaraRadera