måndag 20 februari 2012

Måndag 20/2

I natt har vi campat på riktigt! Vi har stått på en vägren tre mil från Christchurch. Det har blåst som bara den. När vi vaknade höll de på att klippa häckar med en traktor några hundra meter framför oss. Då fick vi bråttom därifrån. Frulle blev det några mil senare. Lunchen åt vi vid Lake Tekapo. Underbart vackert!
Barnen kastar macka vid Lake Tekapo
Bilen.
Sen upptäckte vi att Frun klantat sig... Geografi är inte mitt bästa ämne. Och tydligen inte att läsa kartor heller. När vi kommit några mil från Lake Tekapo kom maken på att vi skulle ringa till helikopterbolaget för att bekräfta att vi skulla komma i morgon. Det var bara det att jag hade bokat att vi skulle flyga från Fox glacier, det var vad jag hade tänkt. Problemet var att vi var på väg till Mt Cook. Och det är en bra bit mellan dessa ställen med bil. DET hade jag missat. Vi skulle inte ens hinna till Fox glacier och ännu mindre hinna till vad vi ska göra i övermorgon om vi inte skulle blåköra, och det är inte aktuellt med barnen.  Som väl är finns det gott om schyssta människor. Jag fick avboka fast jag var sent ute och fick telefonnumret till några som kör helikopter i Mt Cook och jag fick boka där så vi ska flyga i morgon om det inte blir oväder. Tyvärr ska det regna i morgon så vi får se hur det blir.

Nu står vi med bilen i Mt Cook nationalpark på en liten parkeringsplats med alla mäktiga berg omkring oss. Vi är inte säkra på att vi får sova här, men vi har inte hittat någon skylt att vi inte får stå här och vi har letat i instruktionerna om vart man får campa och det står inte att man inte får stå här. Så vi testar!


Mt Cook


Familjen i Mt Cook-byn



3 kommentarer:

  1. Mäktiga berg! Kan förstå att Sagan om Ringen spelades in där. Ja, ja...tur att det mesta går att ordnas även om man gör fel. Det blir bra ändå oftast. Kram!

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Så intressant att kunna följa er här hemmifrån. OM ni blir arresterade för olaga camping lovar jag att komma och lösa ut er. ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det känns tryggt! Har hunnit tänka många gånger att här skulle ni åka motorcykel. Det skulle du gilla! Kram

    SvaraRadera