onsdag 22 februari 2012

Kaikoura.


Sitter parkerad på en parkering i Kaikoura. Det går höga vågor på havet så även valsafarin blir nog inställd. Vi stökade om i planeringen litegrann efter den inställda helikopterfärden och läste turistböckerna och hittade ett ställe som heter Hanmer Springs. Vi tog ju en bildag i förrgår och åkte bil hela dagen för att ta oss dit. Det blev en höjdare. De hade 8-10 stycken poler i olika storlekar och med olika temperaturer. Kallast var vattenrutchskanan och träningsbassängen som hade 29 grader, resten hade mellan 33 och 40 grader. Passade mig fint. Polerna värms upp av varma källor. För att få dem badvänliga har man i kallvatten.  Vi sov på en parkering till ett friluftsområde. L och jag tog oss till och med ut på en joggingtur innan frukost! Efter frukost gick vi en vända till med hela familjen. Sen blev det bad hela 
dagen.
Maken och N, hör till det gröna laget.
.


L och A

Lunch i Hanmer springs
Maken och L
A och N
  När vi kom till Kaikoura i går kväll gick vi på en fiskresturang. N var stortokig av hunger och trötthet och följde inte med. Han skulle minsann inte äta på resturang, han skulle ha kycklingsoppa i husbilen. Men vi andra åt där.A åt kyckling. Maken och jag åt dagens fisk som vi inte vet vad det var, men det var gott. L tog  flundra, helstekt. Han höll på att svimma när den kom in. Han tyckte den såg hemsk ut med öga kvar och allting. Men han åt snällt och tyckte det var gott. N åt kycklingsoppa!



4 kommentarer:

  1. Skaplig firre! Till och med jag skulle nog blivit mätt på den där portionen. Krama alla!
    //Pea

    SvaraRadera
  2. Nämen fy vad äckligt med en hel firre. Jag förstår att han blev paff. Jag skulle ha hållit mig åt höger istället på talriken.

    SvaraRadera
  3. När vi var i Dominikanska Republiken 2003 i samband med brorsans bröllop, så beställde jag "Catch of the day" på restaurang. Fick några fiskar med ögon och allt. Började gråta... Väldigt mogen reaktion... Men gott var det!

    Vilken fantastisk resa ni gör!

    SvaraRadera