tisdag 14 februari 2012

Resfeber


Snart smäller det! Vi är nästan sjuka av resfeber. Det är svårt att hinna att packa mellan ångestanfallen. Det är hittils värst för N. Han hyperventilerar och har huvudvärk. Till på köpet slog han huvudet i skolan i dag så nu känns det som hjärnan är lite skadad tycker han. Vi hoppas att det inte är så. Vi har regredierat i nattningen och kört lite trygga nattvisor. Jag tror det har hjälpt för nu börjar han andas lugnt. A har ett stort prov i morgon som hon blåläser till och L har ett prov på torsdag morgon som han inte blåläser till...

Jag har försökt vara lite pedagogisk med flygrädda N. Vi har tittat på vilket plan vi ska flyga med och på vilka spel och filmer som visas på flygningarna. Vi har tittat på hur flygvärdinnorna ser ut och på vad det blir för mat. Vi har funderat på varför de har högklackat och dessutom har vi tittat på hur mycket flight simulator kostar.

I morgon är det en fullproppad dag. Jag hoppas att det flyter på smidigt och att jag är klar i tid. Har en ny- bokning, jag hopas det är något som kan lösas relativt snabbt. Resten är återbesök.

Fick mail från både Carol och Jo i morse. Jo möter oss på flyplatsen. Vi hinner ev åka hem till dom och fika lite innan vi drar vidare med inrikesflyget. Carol kommer efter en golftävling. Det är inge vidare väder där så Carol rekommenderar varma kläder. Just nu är det 14 grader i Christchurch. Det ser ut som det kan sträcka sig upp till 20 grader under dagarna i helgen och varannan dag regn och varannan dag sol. I Auckland är det i dag 19 grader varmt. Det ser ut att bli en regning period framöverdär också. Fasen också... har jag plågat mig i onödan ned att vaxa ben och bikinilinje? Får jag ingen användning av det?

Jag hoppas L sorterar strumpor när han ändå ligger framför tvn. Men gissar att han inte gör det.
Jag hoppas också att det funkar att blogga från där nere. Men vet inte riktigt än. Får se hur det löser sig. Kram och Godnatt!

1 kommentar:

  1. När åker ni??? vet att du sa att ni har husvakt så det kanske är lugnt att skriva ut? Det blir såå spännande att följa er på resan.
    Kram

    SvaraRadera