måndag 20 augusti 2012

Skatrevet




Majapi och Petra
  Vilken kvällspromenad jag fick i kväll. I underbart och väder och med underbart sällskap. Petra hängde med ut till kusten. Petra och jag har hängt i hop sedan förskolan. Då var vi 6 år. Nu är vi 40 år. Det tycker jag är häftigt och en förmån.

Jag umgås inte särskilt tight med många. Men de jag har runt mig är jag så glada för. Ibland går det faktiskt flera månader och ibland nästan år mellan att vi pratas vid eller träffas. Och andra träffar jag nästan varje helg. Men det är liksom ok ändå. Därför att det finns "något" där som gör att man gillar varann. Vänner är så viktigt!

Ja nu blev jag så där djup igen och nästan gråtfärdig för att jag skriver så vackert...

Åter till kvällens promenad. Dotra var på segelkurs och Petra hade inget emot att följa med ut på promenad. Vi gick från Segelvik till Skatrevet. Vi gick 1 mil. Yes! Dotra fick vänta lite på oss innan vi kom tillbaka. Men det gick bra det med.
Lite mobilbilder blev det iallfall. Här kommer de:

Fina färger

Petra och Mezzo

Lotsbåten

Lycklig hund

Kan det här vara strandråg?
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar