fredag 17 augusti 2012

Adrenalinkick


Arbetsveckan är slut. Dagen började med en adrenalinkick. Den här veckan har man fått börja jaga råbock. Maken har klivit upp vid 4-snåret och smugit upp till en lada vi har 50 meter från svärmor och svärfar. I morse satt han där i godan ro och drack en kopp kaffe. När han kom upp till ladan så lämnade han porten  lite öppen. Då hörde han någon som kom med snabba steg utanför. Det går bara att se åt det håll där det finns en glugg och så bakåt genom dörröppningen så han såg inte vem det var som kom.

Den som gick därutanför gick bak till dörren. När maken vände sig om för att titta vem det var så stod en björn där. Då blev han nervös och ganska skakis. Han hade inte så många flyktvägar...
Han funderade på om han skulle ringa hem och väcka mig så att jag skulle komma med en bil och skrämma bort björnen. Men hur det var så vände djuret på klacken och bakspårade maken ner till byvägen och där försvann den.

När jag gick ut för att morgonkissa hunden så kom älsklingen hem. Då var han rätt speedad och skakis.

Jag har inga före bilder från Ns rum. Men från en gammal födelsedagsbild kan man se att det är rätt mörka tapeter och små fönster. Bilden är från när maken och jag hade sovrummet där. Rummet är inte piffat och grejat med nu. Men det är mycket ljusare för den lilla gossen än vad det varit tidigare.

N i den gamla varianten av sovrummet.


Något ljusare...


Nu har maken för 70-11 gången den här sommaren lagat mat. Jag har världens bästa karl jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar