söndag 5 augusti 2012

Joll

Pust! Har alldeles nyss haft en diskussion, ett gräl, med äldsta sonen angående att vara n***en och sitta i soffan när man är 8 år och alldeles ren och nytvättad. L tycker det är avskyvärt. Det tycker inte jag. Till slut gav han upp. Men jag blir trött iallafall. "Joll" var mitt sista ord, i den diskussionen.

Idag skulle vara en effektiv dag hade jag bestämt mig för. Jag skulle städa och tvätta. Summasummarum blev nedervåningens golv dammsugna och torkade och några maskiner tvätt tvättade. Resten av tiden drack jag kaffe, skjutsade barn och försökte boka hotell för makens och min kärlekssemester.

Kärlekssemester försöker vi komma i väg på åtminstone en gång per år. Nu var det 3 år sedan sist. Några dagar på tu man hand.då vi kan äta gott och älta allt som vi inte hinner älta annars. Nästa helg ska vi iväg. Vi hittade ett ställe tillslut. Men vi konstaterade krasst att det är billigare att åka till Berlin i 3 dygn än att bo på hotell i Sverige 2 nätter. Men i Berlin har vi bara frukost och det blir inte det lugn och ro som vi behöver nu. Det får bli en annangång. Mormor och morfar och farmor och farfar ställer upp som barn och hundvakter. och skjutsare.

I kväll var vi i väg på golfbana för att stå på drivingranchen och slå lite bollar. Golfveckan började i dag, men vi tänkte att vid nio-snåret bör det väl vara rätt lugnt. På drivingranchen var det det. Men intill drivingranchen en liten bit från parkeringen var det prisutdelning. Någon höll ett tal när vi öppnade bildörrarna. Det var alldeles stilla. Då vågade inte vi kliva ur och börja stöka med klubbor och bildörrar. Så vi satt kvar i bilen och tröck. Till slut började golfsällskapet att röra på sig lite mer så vi vågade smyga ut. Men jädrar vad mygg det var. Vi blev inte kvar så länge.

Igår var vi ju på middag. Man kan säga att regnet stod som spön i backen.




L och A har bjudit på mat och tårta i dag. L gjorde fläskkotletter med en äppelcider-sås och ugnspotatis med stekta äpplen. Det var så himla gott. A gjorde en hemmabakad Princessstubbe med hemmagjorda bottnar och hemmagjord marsipan. Också himla gott. Stolt mamma och pappa.



Återigen har en dag gått. I morgon är det dags för vaxning igen! God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar