tisdag 21 augusti 2012

Högviltsprov

Nu kan jag titulera mig jägare. I allafall på papperet men kanske inte i praktiken. Högviltsprovet gick så jäkla bra i dag. Jag satte de tre första serierna och behövde inte skjuta mer. L klarade det också. Men han har grundprovet och haglet kvar att göra. Nu är han super-motiverad till att fortsätta. Vi var 5 som sköt och alla vi klarade oss.

På väg hem från Själstuga när vi passerade Strand stod det en björn och betade en bit från vägen. Men med mindre än två timmar kvar till solens nedgång var det inte någon mening för någon att komma och skjuta. De är bra maffiga de där djuren.

Jag undrar vad jag ska gå för kurs nu då. Eller kanske jag får nöja mig med kursen i Hälsa och livsstil som jag ska läsa mot Halmstad under hösten. Ja, det får nog vara nog med det.

Yes!Yes!Yes! Jag har klarat jägarexamen!


2 kommentarer: