tisdag 14 augusti 2012

Jobbardag

Det blev ingen högviltsjägare av mig ikväll. Skit också. Det är ju en världslig sak, men skit ändå. Jag var inte ens nära. Jag är ganska duktig på att skjuta prick, men inte i kväll. En serie är 4 skott. 3 serier av 9 ska sitta. Jag lyckades med en serie. Resten av serierna träffade jag 3 av 4 skott förutom en riktig skit serie då jag träffade 2 av 4 skott.
Det sociala runt uppskjutningen är trevlig i allafall. Man sitter och analyserar vad man gjort för fel, hur det har gått för andra och vilka man kommer träffa när det blir omskjutning. Vi saknade kaffe, en brasa och lite körv.

I övrigt var det första jobbardagen idag. Det var inte särskilt upphetsande. Ett återbud och en som inte kom. En som tränat på jättebra och nästan var besvärsfri. En annan som inte gjort det. Ja, så ser det ut under mina dagar. Folk är som folk är mest. De som har orken att ha fokus på att bli bra eller bättre blir ofta det. De som har annat att ha fokus på i livet prioriterar ofta andra saker. Bara man är medveten om de val man gör tycker jag att det är helt ok. Man gör det som är viktigast här och nu. Man står sig själv närmast, eller ofta sina barn.
Med åren blir man luttrad. Nu för tiden frågar jag ofta mina kunder hur mycket energi/kraft de kan lägga ned på sin träning/behandling. Jag anpassar mig efter det. Träning som inte blir gjord är värdelös. Bättre med en övning som blir gjord än tio övningar på ett ambitiöst träningsprogram som aldrig blir gjorda. Folk är ganska ärliga. En del säger "Jag fixar tre övningar om jag inte behöver göra dem varje dag", en del säger att de fixar det varje dag. En del säger till och med "Tack, nej. Inga övningar för mig just nu. De blir inte gjorda. Jag ville bara veta vad det är som gör ont". Det är också okej. Bara man vet vilket val man gör.

N´s rum blev klart igår kväll. I dag har N och A donat och städat och plockat. Det blir bra det där.
Ingen bild i dag heller. Gu´nå så tråkigt. Jag tittar i "arkivet" och ser om jag hittar någon gammal sköning...

Och det gjorde jag. Håll till godo!

N tar de första stapplande skidstegen

A är blomsterflicka på syrrans bröllop. Fin bukett och fin unge.

L träffar en av dåtidens idoler. Ove Molin.

2 kommentarer:

  1. Vad tiden har gått fort när man tittar på bilderna. Vackra barn som växer så det knakar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade kort på L och A också. Får jag lägga ut några såna sen de var små?

      Radera