fredag 31 augusti 2012

Bilder

Nu har vi kalasat hela eftermiddagen. Pojken är nöjd och kanske det kommer någon till innan dagen är slut. Jag är inte så välplanerad som jag skulle vilja vara så jag bakade bullarna och gjorde tårta medans gästerna var här. Uppe i varv var jag redan. Hade en del att göra på jobbet som måste göras idag och jag ville gå hem tidigare. Men det sket sig kan man säga. Därför var det inte klart det som skulle vara klart när gästerna kom.

Förr i tiden hobbyade jag en hel del i mörkrum. Jag tycker om att jobba timme efter timme med samma bild för att jag ska få bilden exakt som jag vill ha den. Den tiden är just nu förbi. Kanske den kommer tillbaka. Men nu finns den  inte. Men leka lite med bilderna kan jag ju göra i datorn också. Och det har jag gjort med den här bilden. Jag tyckte det blev snyggt. När jag upphetsat ropade på A för att hon skulle få se den fina bilden sa hon " Vad är det med den där´rå?" "Det är ju häftigt" sa jag "att att man kan göra så här." "Ja ha" svarade hon med en suck. Håll till godo med min fina bild!

2 kommentarer:

  1. Åh mörkrum! Skojigt - och väldigt längesen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var min terapi under flera år. Nu finns itne tiden, sen är jag ju väldigt bekäm också...

      Radera