onsdag 22 augusti 2012

5 kg plus

Idag är jag bara trött. Luften har gått ur för idag. Dags att rycka upp mig och ta en promenad med hunden. Just nu intalar jag mig själv "jag har aldrig ångrat en promenad, jag har aldrig ångrat en promenad". Så alldeles straxt ska jag gå.

Stora nyheten på jobbet idag var att en ny hälsocentral ska öppna i centralorten. Klokt men kanske också en nackdel för vår bemanning. Vi får se hur det blir.

Jag vill åka till Björnrike. Jag vill ligga och läsa och ut och gå. Äta god mat vill jag också göra. Men 5 kg plus efter semestern talar emot gräddiga såser och goda viner. Jag behöver den där promenaden. Nu.

Tja!

2 kommentarer:

  1. 4 kg plus efter semestern här...och allt jag vill är att få ligga och läsa ifred. Vi kan bilda en klubb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Och hedersmedlemmarna bör ha snygga namn också =D. Men jag tycker att de vanliga medlemmarna kan få vara med om de har lagt på sig lite extra volanger under sommaren.

      Radera