söndag 5 augusti 2012

Än är det natt

Kvart över 12. En ny dag är på gång. Fast än är det natt. Vi är precis hemkomna från Söderala. Vi har varit på mycket trevlig middag. Eller mer en fest. Jag vann tipspromenaden. Jag tror jag vann den på att ha svarat rätt på att Mongoliet är minst befolkat i genomsnitt jämfört med Australien och Island.
Menyn var:
 Bruschettas med tapenade.
 Hemost
 En stor brietårta
 Grillat fläskkött med potatissallad med underbar sparris.
 Frusen cheese cake med hallon.
 Och till allt detta bröd och kex.
Underbart!

Hunden Mezzo var med i kväll. Han är ju en bondhund och är mest hemma på gården. Men idag har han haft en intensiv dag.
Det började med att maken kom in och sa att det var massor Canada gäss på åkern. Han undrade om vi skulle försöka skjuta någon. Jag har ju inte skjutit på riktigt sedan jag fick min jaktliscens. Det var lite nervöst. Jag blev så ivrig så att jag la inte an bössan ordentligt och fick en ordentlig smäll axeln. Öm men faktiskt inte blåslagen. Jag missade men maken lyckades bättre och fick två gäss. Mezzo skulle prova att apportera, men det gick inte bra. Fåglarna vägde mer än hunden.

Därefter drog maken, Mezzo och N till staden för att spela fotboll på fotbollens dag. Det var ju mycket att titta på där för en hund. Efter några timmar där åkte de vidare till vårat samhälle för där var det också fotbollens dag och där skulle L springa ett klöverlopp. Mycket att titta på även där. Sen hem en kort sväng med en snabb promenad med mig och sedan vidare till Söderala. Nu är han trött och jag med.

Tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar