lördag 25 augusti 2012

Planen

Igår hade jag en plan för hur den här dagen skulle se ut. Igen hade jag planerat så bra men det blev inte riktigt så. A och Mina hade bestämt att de skulle fixa käk i kväll. Å det tackar man ju inte nej till. Så jag tänkte att jag kliver upp i tid, åker och handlar med dom, lämnar dom hemma och drar sedan vidare till staden för att hämta tapeter och seden en tur till farmor på kryddparty och sedan en långpromenad med hunden och sedan middag. Äh, den planen gick åt pipan.

Så här långt ser dagens aktiviteter ut så här. Kliver upp klockan tre för att leta reda på en stol åt L att ha att sitta på när han ska följa med pappan på björnjakt. Vart det fanns en stol hade tydligen mognat i huvudet under natten för i går kväll hade jag ingen aning om  vart den var. Kl 3 hittade jag direkt. Sen var det svårt att somna. 20 över sju vaknade jag av att maken skickade ett mms med en bild på en skjuten björn. Precis ovanför grannarna längst in i byn. Vid stigen där det finns en bäck där jag brukar gå. Pust, då är den björnen borta iallafall.
När jag sent omsider kom upp ur sängen kollade jag lite nätbutiker - jag behöver en ny bikini och då tänker jag mig att det kan vara bra att köpa en sådan nu när det är rea så jag har en till höstlovet. Jag är verkligen en shoppoholic när det gäller nätbutiker. Lätt att klicka hem... oftast lätt att returnera också.

Sen handling med tjejerna, hämta tapeter och meddelande från maken att hundarna hittat en till björn åt Skog-hållet så det skulle bli en lång jakt för dom.
Tjejerna hade bestämt att det skulle vara hemmagjord bea till maten och det tar ju ett tag att göra om man inte vill göra hela satsen på en gång och det är ju lite lurigt så det är bra att ha en mamma till stöd. Så där rök kryddpartyt.
Sen var det dags för kycklingen som behövde lite hjälp att komma in i ugnen och dessutom kan det ju vara intressant att se en död björn också, så där rök promenaden.
Så nu sitter jag här och är lite yrslig och tänker lägga mig en stund. Nöjd med att det är två björnar mindre här.


A och Mina fixar bean

Yrseln kommer troligen från nedtrappningen av medicinen. Om man trappar ned snabbt, vilket jag har varit noga med att inte göra (tagit det successivt från mitten av juli till nu från 10 mg till 5 mg varannan dag nu) eller om man har ätit det länge kan det bli utsättningssymtom vilket kan vara yrsel.

Gästerna som är bjudna kommer om en timme. F*n vad lyxigt det är med matlagande barn!

Ganska lik en människofot på något sätt.

Rejäla klor.

2 kommentarer: