måndag 13 augusti 2012

Måla

Som vanligt inför en nystart för ett nytt jobbar år blir jag lite manisk. Jag vill att hemmet ska se tipp topp ut. Det ska vara välstädat och rent och allt ska vara undanplockat. Det funkar ju aldrig för mig. Och ändå tror jag det varje gång jag ska ha en höststart.
I år, idag, blev projektet lite större. Stinas dotter målade om sitt rum häromveckan. "Aha!" tänkte jag. "Är inte N´s rum lite väl mörkt med mörkblå tapeter och små små fönster? Joo, så är det ju. Att jag inte tänkt på det tidigare."
Ja så snurrade det på i 10 minuter. Maken insåg direkt att det inte var någon idé att ifrågasätta. N tyckte väl rummet var okay ändå. Men han gav tillåtelse till slut att vi skulle få måla om.
Dotra och jag for och köpte färg. Vi slipade ner bården mitt på väggen så gott det gick och nu har vi målat en vända. Kanske hinner vi en vända till i kväll. Annars blir det onsdag. Jag hoppas vi klarar det på två omgångar med målning. Men färgen är ljus och tapeten som sagt mörkblå. Tapeten lyser igenom ganska mycket så det finns risk för att det blir tre målningar innan det är klart.

Hunden klev på färglocket så den stackarn har fått suttit ute hela eftermiddagen och torka. Vi har numera inte en helt svart hund utan en hund med vita strumpor och vit svanstipp.

Nu är det lite vila.

4 kommentarer:

  1. Varva ner gummar, ni hinner! Synd på svansen, även om jag förstår att han ser lika underbar ut som vanligt... kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pust! Klar! Kanske en omgång till i morgon. Han är söt som han brukar med vita tassar och svans. Nu blir det vila resten av veckan. Kram

      Radera
  2. Du är inte riktigt klok systra mi! Men det blir säkert bra för det brukar det ju bli när du sätter igång, fast jag trodde att det tar store brors rum som stod på tur;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ok. A har gjort halva jobbet. Tur det. Jo det är Ls tur. Han ska mäta vägg i morgon.Så vi kan beställa tapeter. Det kommer att bli intressant om jag ska mönsterpassa.... intressant lom jag ska tapetsera också. Kram på dig!

      Radera