fredag 6 juli 2012

Tsatsiki

Snart har gurkan till Tsatsikin runnit av. Så då stänger jag den här butiken för i dag. Det har varit intensiva dagar och kvällar. I morgon är finalen. Jag hoppas på lite regn, att folk kommer att må bra, att ingen ramlar i trappan och att maten blir god. Och att det inte börjar brinna och sånna naturkatastrofer förstås. Men efter förra fredagens trauma så vet vi att allt kan hända och hoppas allt ska gå bra. Brandsläckarna är på plats och nödutrymningsväg är förberedd.

Mamma och pappa har varit här och jobbat som tokar hela veckan. I morgon hoppas jag de kan vara lediga.
Granne R fick en kniv i foten i kväll och har varit upp på akuten och sytt. Barnen har flyttat hem till grannarna tror jag. De kommer inte hem. Jag undrar varför de ska ha mobiltelefoner när de inte har med dem dit så att jag kan få hem dom. Jag ringer på fasta telefonen i stället. Åh nu kom dom!

Nu ska gurkan blandas i youghurten! Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar