söndag 1 juli 2012

Söderala

A hade tråkigt. Jag försökte pigga upp henne med lite idéer om vad hon kunde göra. Städa, baka, tvätta, snickra men inget dög. Ring Söderala-kompisen sa jag till slut. Det gjorde hon. Så då fick jag ta mig en tur till Söderala och träffa min kompis U också. Vi har inte setts sen i mars. Jädrar vad tiden rinner undan i bland. Men vad skönt det är när man kommer hem till folk som man tycker om och man känner att man bara sjunker in och känner sig hemma på något vis.

Vad annars? Jo, förra veckan drog jag undan en massa flakar med spalt som höet på hö-skullen brukar ligga på. Jag svettades, jobbade och tyckte jag gjorde ett bra jobb. Häromdagen kom maken och jag på att vi skulle flytta flakarna och lägga dem över ett stort hål i golvet så att ingen kan ramla ner i verkstan. Det gjorde vi idag. Men det var lättare att flytta på dom när vi var två. Annars har jag inte gjort mycket nytta idag. Motionerandet ligger på is. Så det har jag inte heller gjort.

Våran patient mår bra. Inga brutna revben tror vi. Bara en massa ömma revben.

Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar