tisdag 3 juli 2012

Skolk

Jag skolkar lite. Mamma, pappa och maken hänger ute på hö-skullen och jobbar. Jag sitter inne och bloggar. Men det är bara för att vi måste ha mat. Jag glömmer lätt bort den delen när jag är engagerad i något. Ända tills jag eller någon av barnen faller igenom av blodsockerbrist. Och då måste vi ha mat NU. Så jag drar mitt strå till stacken och lagar mat. A har varit ute med hunden med kompis Mi utan protest. Bra.

Jag har absolut inte tid att jobba nu. Så det blev flex på eftermiddagen vid 2 snåret. Min kollega tog ett inplanerat hembesök och jag åkte och vaxade benen och bikinilinjen. Ont igen. Men nu var jag på det bra stället. Det gick mycket bättre den här gången. Benen känndes helt ok. Bikinlinjen kändes inte helt ok. Men nu åter till matlagningen. En väldigt tråkig rätt blir det: Stekt köttfärs och ris. Men det går fort och man blir mätt. Just nu är det prioriterat.

Tack och hej!

1 kommentar:

  1. Skolka på finaste vän! Och all mat är mat! Puss å kram! //Pea

    SvaraRadera