söndag 22 juli 2012

Albertina

Idag hade jag min plan klar för vad jag skulle göra. Åka till en av de finas sommarstuga. Ligga på bryggan och inte göra någonting annat än att dricka lite saft och kanske säga något en gång i kvarten. Jag hade bara inte kollat av hur läget såg ut för henne i dag. Och i bland stämmer det inte med vad jag tänkt och någon annan tänkt, så det får bli en annan dag istället. Och så här i efterhand så tror jag vi hade blåst av bryggan, för himlar vad det tagit i idag.

Jag skjutsade Oliver och L till golfbanan i stället och lovade N att han skulle få slå en stund. Det slutade med att N och jag var där i 2½ timme och slog och slog.
Det är intressant att se sig själv på bild... I mitt huvud så har jag en mycket snyggare golf-hållning än vad jag har på bild.


Chippar tror jag att jag gör.

N på driving-rangen. Iklädd fotbollsmålvaktskläder och en keps som det står "Olovs hästar" på. En blandning mellan fotboll, trav och golf.

Där satt den!

En gång per år brukar svärmor och svärfar bjuda alla barn och barnbarn på mat på Albertina i Skärså. Idag blev det bestämt att det skulle bli i kväll. Jag knäppte ett sånt fint kort på barnens kusin Hanna. Men det får jag inte visa för henne. Hon är så fin... Det får bli bilder på mina darlingar istället.




Vår mesta golf-nörd L har nu klippt till en green på vår gräsmatta. Men den blev inte så bra. För knöligt i marken. Undrar om det här nyvunna intresset håller i sig eller om det faller platt som en pannkaka.

I dag när jag var ute på promenad med hunden. (Jag promenerar nämligen nu förtiden. Jag har helt tappat sugen på att springa.) Så blev jag törstig och sugen på en kall öl. Det har jag aldrig blivit förut. Så när vi var på Alberina drack jag en lätt-öl. Kändes väldigt vuxet liksom. Jag brukar alltid dricka vatten til maten annars. Ja, sånt kan man också fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar