söndag 15 juli 2012

Brända pengar dag 2.

Som hos de flesta andra är de bara regn hos mig. Så i går brände vi ju pengar. I dag har vi också bränt pengar fast på upplevelser istället för saker. Det är dyrt med regniga sommrar. Jag har börjat på en golfkurs! Det ni! Det trodde jag inte för ett år sedan. Inte ens för några veckor sedan. L har sedan några veckor varit helt tokig i att stå och slå dessa bollar. Grannarna har skjutsat honom och Oliver till golfbanan, väntat och sedan hämtat dem igen. Jag har jobbat och inte alls varit delaktig i det här. En dag träffade de på golftränaren och frågade om grönt kort. Jorå, hur många vill ni gå frågade han. Vi blev fem från oss och det var tre redan anmälda tidigare. Så idag började vi. Jag, Annika, Oliver, L och A.

Jag har aldrig i hela mitt liv hållit i en golfklubba (förutom minigolf då, men det har jag ju skrivit om förut..). Så att få göra det var ju spännande bara det.
Jag har ju sagt det förr, jag behöver inte så mycket för att hotta upp mitt liv. Hålla en golfklubba och stå på driving ranchen kan vara helt tillräckligt. Kursen fortsätter i morgon. Då ska vi putta och något annat som jag inte kommer i håg vad det heter.

Ikväll blev de andra upplevelser. Grannen Annika och min personliga terapeut Lena (Allvarligt menat. Hon hjälpte mig mycket under höstens svåra månader) tog med sig mina och deras barn för att se Diggiloo. Jag, maken och 3 grannar åkte och tittade på Jill Jonsson i stället. Mycket bra!
Jag skulle nog vara lite rädd för henne om jag träffade henne själv. Hon verkar så trygg och är så snygg och sjunger så bra. Allt det där som jag själv skulle vilja ha lite mer av. Särskilt det där med att sjunga. Hon höll en fantastisk konsert med trevligt småprat mellan låtarna. Inte en "Joline" eller "Crazy in love" alls. Det är jag tacksam för. De är liksom gjorda.
Skulle till och med köpa en skiva. Men det fanns inga. Så det blev ingen.


2 kommentarer:

  1. Åhhh! Nu blir min Janne avis - HANS Jill! ...och jag med, för hon är grymt bra. Byggfirma Bröderna Larsson går hårt åt på 1700tals torpets övervåning, men vi åker nog hemmåt ilväll.//Pea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon var så bra! Trevlig liksom. Det där torpet är jag nyfiken på. Det skulle jag gärna vilja se. Kram

      Radera