tisdag 24 juli 2012

Tidig morgon

Jag var på fest igår. I en konstellation som var ny för mig men alla var bekanta på något vis. Vi har följts åt under livets gång, säkert 20 år tillbaka och mer med vissa. De som bjöd in till festen, Lena och Åsa, hör till makens äldsta vänner. I övrigt var det jobbarkompis Maggan och det var Lena R och Annika. Det var Anki (som kan tänka sig att gå en fadderrunda med mig...) och det var Ullis och det var Synnöve.

Jag har pratat en del med Lena J om att bli hel som människa. Tycka om sig själv. Tycka att man är bra nog. Det är dags att gå ett steg vidare och fortsätta att grotta i mig själv. Det känns gruvsamt men nödvändigt. Intressant. Jag undrar var jag kommer att hamna någonstans. Vart det kommer att bära mig. Hon ska tipsa mig om en terapeut. Det känns i magen som om jag ska kasta mig utför ett stup. Wheeee.

Ja så var det ju det här med maten vi fick i går. Mat är ju livets salt. Underbart!

Menyn på Bistro Klockarrönningen var så här:

Förrätt: Laxkorv med bröd och cremefraiche sås.
Huvudrätt: Lammkotletter, fläsk och pilgrimsmusslor från grillen. Potatis och palsternackspuré med rödvinssky. Sallad med rödbetor, chevre och valnötter.
Efterrätt: Smulpaj och glass

Det blev en sen kväll eller tidig morgon.





Från det ena till det andra. Jag var uttråkad igår. Barnen hade inte tid med mig och jag hade inget inplanerat under dagen. Då kändes det som det är dags att jag måste försöka skaffa mig ett liv som inte hela tiden är upphängt runt barnen. Som så ofta är det Petra som får fånga upp mig. Fika och en sväng på stan gjorde susen.

2 kommentarer:

  1. Jag gör det sååå gärna! Närsomhelst, det vet du! ...och uppfångandet var ömsesidigt ; ) Kram!

    SvaraRadera