onsdag 18 juli 2012

Bäbisar

En dag i stugan. En skön dag. Hela förmiddag sken solen. Jag hann bränna mig. Sen regn. Men då gjorde det inget. Brännan var ju gjord.

På eftermiddagen kom mamma och pappa. De måste ju också prova den nya sporten som kommit till vårt liv.

Barnen har badat och jag har läst och promenerat. Under promenaden kom jag till ett ställe där marken nästan rörde på sig. Jätteäckligt, tycker jag som absolut inte gillar krypande, slingriga slemmiga varelser. Det var hur mycket grodor som helst. Det gick inte att sätta ner fötterna utan att kliva på dom. Stackars krakar!

Tanken till toan blev full idag. Det började liksom trycka upp underifrån. Inte så att det kom upp bajs eller så. Utan mer att det inte gick att spola ordentligt. I morgon kommer de och tömmer. Men det här betyder att vi måste gå på dass. Vi är ju inte särskilt vana med det. Speciellt inte barnen. Men efter en stunds gruvning fungerade det med. Fin utsikt från dass har vi. Den kan man ju njuta av när man sitter och trycker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar