söndag 8 juli 2012

Sommarfest!!!

Nu är kalaset slut. Jag och maken är nöjda och vi hoppas gästerna är det också. 73 gäster blev det som kom. Maten räckte. Maken och grannen R grillade vildsvin, kronhjort och dovhjort med bravur. Den andra grannen H fixade potatisen. Jag gick och lade mig vid 2, svettig och lycklig efter att få ha svängt mina, nu inte så lurviga, ben. L och A tyckte det var jobbigt med en sådan dansant mor och skämdes en hel del. Men annars gick liksom allt bra. Saknade förstås de som inte kunde komma men var otroligt glad över de som kunde komma. Tacksam liksom. Att få vara med människor jag trivs med och att få ha förmånen att kunna bjuda på en fest.

Min kursare och kompis Johanna kom med sin familj från Dalarna. Vi konstaterade, efter att hennes dotter Elin frågat, att vi känt varann i 19 år nu. Det betyder att vi har varit färdigexaminerade i vårt yrke i 16 år. Vi funderar båda på när någon kommer att komma på oss och upptäcka hur lite vi kan om det vi sysslar med.

Tack alla som kom och tack alla som hjälpt oss att få till det här kalaset! En lite resumé i bilder kommer här:

Börjar med en bild som visar festlokalen för 2 veckor sedan, observera de nya fönstren.

 
Så här såg lokalen ut för två veckor sedan.



Snart dags för mat. Lokalen verkar funka!


 
Barnen tillverkar käpphästar.

Jag och min supervältränade kompis Johanna. L tyckte jag såg gravid ut.
 
Gänget! Och kanske att jag ser lite gravid ut. Men det är jag inte!


Utsikten från festlokalen

Kväller för de stora grabbarna och mig. Det börjar ljusna så smått.

3 kommentarer:

  1. Vilket jobb och slit ni lagt ner! Men så blev det en superduper fest i en sommarfin lada. Jag är glad över att vi blev bjudna. Det bästa med åren är alla fina vänner man fått som följer en på vägen! Kram min kära vän.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst ikapp de inlägg jag missat edan vi varit borta.
    Vilken fantastisk fest ni ordnade! Lokalen ser underbar ut!
    Anna Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt gick bra. Införfestennervositeten släppte och vi kunde slappna av och ha trevligt!

      Radera