tisdag 17 juli 2012

Putt

Jag tycker om att putta. Det är liksom stillsamt. Det är på fint gräs och man behöver inte ta i och sikta samtidigt. Jag tycker inte om att "pitcha", tror jag det hette. Man ska liksom sleva upp bollen så att den går rakt och lite högt. Jag förstör bara gräsmattorna när jag ska försöka göra det. Slå ur bunker är heller inte så kul. Så vad gillar jag då hittils med golf? Jo jag tycker om att svinga, försöka slå långt, och att putta. Tänk om det kunde räcka.

Nu skulle jag haft klubbor också. Gärna begagnade, i fint skick som inte är så dyra. Meddela mig om ni vet några som har det till salu.

Direkt från golf till segling blev det på eftermiddagen. Låter som snobbsporter båda delarna. A kände sig tryggare i dag och seglade runt en ö som hon vägrat seglat runt förut. Hon var nöjd. Jag skulle jogga. Det gjorde jag med tunga ben. (Midnattsloppet blir nog inte en så kul historia, åtminstone inte tidsmässigt. I övrigt blir det nog väldigt trevligt.) Jag hittade jobbarkompis Maggans stuga. Ingen där. Satt och tittade en stund och skulle sedan jogga tillbaka. Benen var så tunga. Ingen jogg, bara promenad tillbaka. Vilken tur att jag fick fylla på energidepåerna med nybakta bullar hos Ulrika på vägen hem.

2 kommentarer:

  1. Med lite klubbor i en bag så har du snart ett karriärbyte inom räckhåll! Jag ska höra med Magnus och Eva, vet att de har pratat om klubbor som står i Annexet i Bergvik... återkommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick tag på klubbor men om de har en driver till billigt pris är både jag och L intresserade! Tack och kram. Om de har billiga klubbor till A är vi också intresserade!

      Radera