söndag 29 juli 2012

Funderingar

Nu har två veckor av semestern gått. Två veckor kvar. Jag har svårt att vara ledig. Det kryper i mig. Fast egentligen vill jag bara ta det lugnt. Men det är så svårt. Även det kan bli en prestation. Jag tycker det är så roligt att göra saker. Det fyller liksom livet.
Det här är en ny sida hos mig. Konstigt att man efter 40 år, ca 20 år som vuxen, kan hitta en ny sida hos sig själv. Intressant!
Jag har haft kul i sommar: grönt kort utbildningen var bra, resan till Sundsvall var kul, festerna som varit har varit trevliga, Vimmerby-trippen mysig, fikastunderna med vännerna bra osv, osv. Det har inte varit mycket vila men mycket trevligheter. Jag ler i själen när jag tänker på det.

Ändå när jag tittar på det så här, ser det ut som jag flyr från något. Stillheten? Mig själv? Eller är det faktiskt så att man kan förändras litegrann? Att man kan ändra sin "point of view"? Att man kan hitta nya vägar? Att jag kan ändra mig från introvert till extrovert tror jag inte på. Men behovet att ha människor runtomkring mig som jag kan luta mig mot ibland finns där. Mer nu än tidigare. Samtidigt som jag tycker om min självvalda ensamhet. Människan är full av motsägelser.
Det som saknas nu är stund på tu man hand med maken. Den relationen behöver tas om hand också. Det är lätt att glömma.

Idag börjar operation vila. Det är söndag. Vi åker till stugan. Jag tar med mig böcker och golfklubbor. I morgon en snabb tur till frissan. Vi har en trevlig middag att se framemot nästa helg. Nu packning, sen drar vi.

Morgon i Mt Cook området. Februari 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar