onsdag 21 mars 2012

Stilla

Mitt liv är stilla just nu. Det är skönt. Kliver upp, åker till jobbet, åker hem från jobbet, äter middag med familjen går och lägger mig. Det känns som vardagen ger mig energi. Jag har inte skjutsat och hämtat så mycket den senaste veckan, det är maken och mormor som skött det mesta av logistiken.

Kollega Lena är tillbaka på jobbet nu. Hon har varit på 60-års resa till Kanarieöarna. Hon har haft det så bra och jag tycker det är bra att hon är tillbaka. Det är inte så stilla alla gånger hon är på plats. Hon har ofta något att berätta eller så fnissar vi bara åt våra egna galenskaper. På vårat kontor finns 4 platser. Ibland när vi sitter och skriver och jobbar börjar någon prata för sig själv, ingen svarar för det är ingen idé - inget att svara på liksom. Efter en stund säger någon annan något annat som ingen svarar på och så rullar det på. Och det smittar. Jag pratar mer och mer för mig själv och ingen svarar. Det kan vi också fnissa åt - det behövs inte så mycket för att roa våra enkla själar.

Nu ska jag dra ut nålarna ur A. Hon har huvudvärk igen. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar