lördag 17 mars 2012

40 år och 1 dag

40-års dagen är passerad. Det blev en bra dag. Vänner och familj kom och gick. Mysigt. De flesta blev tvingade att titta på 1000 NZ bilder. Men de fick sitta skönt och blunda lite också om de ville. I dag är jag lite rastlös. Skulle vilja gå en långprommis i skogen. Jag är rädd att björnarna börjar vakna så jag vill ha maken med mig. Det går inte, N ska ha en kompis här och då vill vi inte lämna dem själva.
L klev upp vid 4 i morse. Han drog till Borlänge med badmintongänget. Det blir nog en trevlig helg för honom. Jag hoppas han får vinna något också.

Vi har den senaste veckan haft en hård diskussion om militärkläder. N vill ha. Jag vill inte köpa. N vill ha ännu mer. Jag vill köpa ännu mindre. Jag tycker det är vidrigt fult på barn. Jag är till viss del för att det finns militärer - vuxna. Men inte att barn ska klä sig som militärer. Det blev verkligen stopp då jag kom in på en sida där det fanns barnmilitärkläder där det fanns två överskrifter: "Till söta tjejer" och "Till grabbiga grabbar". Då höll jag på att kräkas. Jag övertalade sonen i fråga till att köpa jaktkläder istället. Ordentliga byxor och en jacka i bra material. Då kom jag in på en annan sida. Där stod det "För barnet som ska följa med pappa på jakt". Då kräktes jag nästan igen. Jag köpte inget där.  Det blev från ett annat företag. Jacka och byxor i jaktbrunt. Snyggt? Vi får väl se.

Nu ska jag ta och hitta på något. Åka till SM-möbler och hämta en hylla kanske... Kramelikram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar