tisdag 6 mars 2012

6 mars 2012, sista reserapporten?

Hemlängtan, massor av hemlängtan är vad vi har nu. Särskilt N. Han har onti magen och tycker livet är miserabelt och tror han aldrig kommer hem utan kommer få vara fast här hela livet. Så A, med stora hemlängtan också, läser Sune för brorsan nu. Min hemlängtan är mer dubbel. Det ska bli skönt att komma hem till er som jag längtar efter, men väldigt tråkigt att lämna dom som finns här. Vad kan man tro? 10 år till nästa gång?

I dag kom jag ut till den fantastiska farmen. Det är den jag pratat mest om hemma med familjen. Vi åkte ut på förmiddagen sen vi lämnat igen husbilen och hyrt en bil. L sade "Det här är häftigare än Mount Cook".  Vi åt lunch där med Linda och Andrew och sen tog vi en promenad. A ville ha lite egentid och stannade i bilen och sov.


N på farmen

Huset till vänster med gröna taket är bostadshuset.

Carol

Jag älskar det här stället. Troligen sista gången jag kommer hit. De kommer sälja det inom 8 år.

Söta hundar har de också

L

Efter farmtrippen hade Janine, Carols svägerska ordnat ett besök hos en mjölkbonde. Bryan och hans finska fru Pirko hade ca 350 kor och mjölkade i en mjölkgrop med plats för 20 kor per sida. Så schysst att ta emot oss, bjuda oss på en öl och visa oss runt.


Ut på betet igen
Nu i kväll var vi ut och käkade med Carol och Keith. Keith undrade vad som varit mest utmärkande för resan. Det maken och jag är enig om är att vi haft så otrolig tur att träffa så trevliga hjälpsamma människor överallt. Det är svårt att värdera det som varit bäst, det går nog inte. Det har varit så olika. Sista kvällen är här. Jag ska sätta mig ute med Carol och Keith och ta en kopp te nu.



Avskedsmiddag

1 kommentar:

  1. Ja fy, det där med avsked är inte roligt. Jag har full förståelse för att du känner dubbelt. Det är kul att få komma hem men inte att lämna dem man tycker om och inte veta om man får återse dem. =0(

    SvaraRadera