tisdag 13 mars 2012

Gäsp

Gäääsp! Vaknade i morse pigg som en lärka. 20 över fem var klockan. Det var jätteskönt. Faktiskt. Nu är jag inte pigg. Har haft en trevlig dag på jobbet med två återbud varav ett nybesök = mycket tid. Har fått lite annat gjort istället.
Gjorde teoriprovet till jägarexamen i går. Det gick inte så bra. Det kunde inte ha gått sämre egentligen. Den stackars examinatören sa försiktigt: "Du har lite för många fel" Jorå. Underkänd! Men bara man betalar för sig får man göra det hur många gånger som helst. Nå´n gång borde jag väl klara det. Det strulade till sig bla för att jag inte kunde skilja på en älgko och en ungtjur och för att jag trodde jägaren satt i en båt och inte stod på land.
N har haft en av sina bästisar här i dag, han har några stycken. Han leker på helt olika sätt med var och en av dom. Innan bästisen hunnit lämna gården med sin pappa, så hade N hunnit lämna gården på sin cykel för att åka till Farmor och Farfar. Snabba ryck i bland.
I kväll blir det kyckling, ris och currysås i det här hemmet. Klockan 5 skulle maten stå bordet, enligt L, som är tränare på racketskolan i dag och har träning själv om en stund.
Tror jag kollar en vända på fejjan medans jag väntar på L. Ha en underbar kväll!!

1 kommentar:

  1. Hihi, låter som att du aldrig blir en bra jägare. Sunt tycker ju jag ;0)

    SvaraRadera