lördag 3 mars 2012

3 mars, lördag kväll.

Vid sjutiden i går kväll kom vi hit till Carol och Keith. De har haft en ganska tuff tid bakom sig med blindhet, sjukdomar etc. Det har slitit ganska hårt på Keith, men munlädret är detsamma som tidigare! Otroligt roligt att träffa dem igen. Och faktiskt ha några dagar tillsammans med dem.

Vilken dag det blev idag! Sovmorgon. Frukost i ett riktigt kök. Sen ut på tur med Keith. Han är ju snickare och är intresserad av hus och byggnader. Så vi började turen med att åka till ett helt nybyggt hus, i 1000000 NZ$ klassen, och  gick på husvisning. Waow! Vilket hus. Skulle inte sitta fel. Sen fortsatte vi till ett köpcentrum. Det har regnat och stormat hela natten och dagen så det fanns inget annat att göra. För mig och A var det ju inte någon större plåga. Det var lite värre för killarna de fick vänta lite på oss då och då. Keith har inte varit på ett köpcentrum på flera år, så det gjorde han bra. Efter den persen fortsatte vi till "One tree hill" och kollade på utsikten. Sedan drog vi hemåt till Arthur Rd.

På kvällen hade Carol arrangerat världens fest. Så kul! Det var de jag träffade oftast när jag var här förut som var bjudna. Det var Jo´s kompis Jan. Det var Paula och hennes man Peter. Det var Jo och hennes barn. Två av Carols bröder, Scott och Ross, med fruarna Janine och Barb. Massor av god mat och massor av prat. Jättetrevligt! Får mer och mer ångest av att tänka på att lämna de här människorna igen, även om jag såklart längtar hem också. Men jag vet ju inte när jag kommer tillbaka hit igen...
Nu är vi helt utslagna och urblåsta i huvudet efter att ha pratat engelska hela kvällen. Så nu är det dags att sova igen. G´d nite som vi säger här down under.

1 kommentar:

  1. G´d nite till er med från Over here. Låter som att ni haft en bra reunion med dina goda vänner. Jag förstår att det måste vara svårt att åka därifrån. Vissa människor hade man önskat att man fick bo närmare med. Kram!

    SvaraRadera