tisdag 15 maj 2012

Tisdag

Nu har jag det bäst. Min lilla älskade plutt N har inte kunnat somna på flera kvällar: Han är urtrött. Så jag har lovat att sitta bredvid honom tills han somnar. Vi har läst godnat- saga som vanligt. Just nu är det "Mio min Mio" och det är så spännande. Nu ligger han och sjunger "Det var en kväll i juni" Det är myspysigt.

A sover hos kompis Moa i natt. Hon har varit på praktik på folkteatern i Gävle i dag. L kom hem från fotbollsträningen nyss och ropade "Mamma, kan du linda min fot?" Han hade gjort illa foten och hade svullnat upp. Men han vet inte vad som hänt. Vi lindade foten och lade den i högläge.

Min kollega har helt oförberett blivit delad till två arbetsplatser utan att hon riktigt visste det. Vår ex chef undrade över telefon hur det gick för henne på vår arbetsplats, som är den nya för henne. Hon svarade "Jo rå det går bra. G och jag kommer jättebra överens, L och jag också. A-M (dvs jag) fräser i från i bland men det går bra det med" Jag satt bredvid och lyssnade. Jag log lite. För det är precis så det är. Jag fräser i från när kollegan blir alltför svartsynt. Jag fixar inte det. Jag har ingen lust att bli nerdragen i hennes svarta hål. Jag har nog med mina egna. Men det är bra att det går bra det med.

Dagens bilder blir gamla bilder knäppta med mobilen.




God Natt!

1 kommentar:

  1. Vackrast i världen!
    Han kan få sitta framför mig i sadeln på ridturen...

    //Pea

    SvaraRadera