söndag 20 maj 2012

Björnrike torsdag

Stina, Petra, jag och Jenni.


Jag har haft en så trevlig Kristi himmelfärds helg. Den började i onsdags. Jag blev hämtad av fina flickorna efter jobbet. Sen drog vi till Björnrike. Jag fick min 40 års present. 3 dygn med tre goa vänner. De bjöd dessutom på mat och en 4 timmars ridtur på islandshästarna hos rid i vemdalen. Fantastiskt alltihopa!

Kl 11 på torsdag infann vi oss på Björnvalla!

Petra, jag och Jenni.
 Kajsas, turguidens, häst fick spatt och rusade i väg. Då blev Jennis häst rädd och rusade också i väg. Jenni for av och fick ev en spricka i armen. Spännande!

Petra fixar med hästen.


Stina tränar på styrningen.

Här är efter kalabaliken med hästarna. Men vi sitter upp och vi är glada! Jenni, Stina, Petra och jag.

Vi har väldigt olika erfarenhet av hästar. Petra är helt outstanding i vår grupp. Hon har ridit MYCKET jämfört med oss andra. Jenni har inte ridit sedan hon var barn. Jag har ridit 3 gånger senaste året och Stina red lite förr, senast när hon var nyförlöst med sin 9 åring!

Det regnade och det var några varmgrader. Det var perfekt. Vi fick gulashsoppa till lunch. Kaffe och macka la mä. Och en kaka till efterrätt.




Jenni, Stina och Petra.


Jennis häst trilskade litegrann. Han ville klättra i berg och var lite ostyrig. Jenni med sin skadade arm fick hoppa av en stund. Petra höll i min häst.



Sen blev det lunchpaus.

Rast. Vila.


För första gången i mitt liv var jag inte nå rädd alls för hästarna. Respekt, absolut, men inte rädd. Det var bara roligt.

Flickorna hade laddat med massor av godsaker. Ingen nyttighet alls, på hela helgen. Härligt!



Nyttigheter!

Ridmiljön i torsdags är av ett helt annat slag än när jag red sist. Det är häftigt med kontraster. Då red jag med dotra. Hon är på den vita hästen framför mig.
Nya Zealändsk miljö


Småkalvar
Nya Zealand
Min flisa
Nu är A på bio, L på fotboll och N ska lägga sig. Jag sitter i soffan och tittar på hockey när det blir mål. Annars inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar