onsdag 4 april 2012

Gruvsamt

Jädrar vad jag gruvar mig, jag ska ut och springa eller lufsa. Snart. Sen. Inte nu. Jag vet ju att jag mår så bra av det, men ändå är det så tungt att ta sig ut. Kanske känns det bättre om en halvtimme?

 Så här vill jag se ut i den åldern också. Liksom fräsch. Det blir ju spännande att se hur det blir...

Den här veckan och nästa har jag lite blandad kompott på jobbet. Jag jobbar med mottagningsverksamhet i vanliga fall och min kollega jobbar med hemrehab och lite mottagning. Hon har en välförtjänt semester nu så jag är inne på hennes område och fuskar lite. Det är riktigt trevligt att jobba med hemrehab lite då och då. Men jag skulle bli nipprig om jag skulle behöva blanda det varje dag med mottagning. Jag måste ha en sak i taget annars blir jag så stressad.

När jag kom hem nu så var det full aktivitet på L. Han städar och rensar. Då ska det va kliniskt rent och helst inga möbler kvar heller. Så lite saker som möjligt. Det blir ju rätt kalt, men vill han ha det så så läre han väl få ha det så...
Han har från och med den här månaden fått ta hand om sitt barnbidrag själv också. Det ska räcka till kläder och fritids grejor. Vi betalar sportgrejorna... till en viss gräns. Han har redan köpt sig ett par skor och skickat efter en jacka. Det här kommer att bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar