tisdag 17 april 2012

Aprilväder!

Aprilväder! Då känner man att man lever.
Tisdag är min måndag. Första jobbardagen för veckan. Jag hade en avstämning med Sivan om fikaintaget. Jag fick krypa till korset och erkänna min chokladfondant i lördags. Men jag blev förlåten.

L hade det lite rörigt i dag. Han ringde maken och talade om att han hade racketskolan i dag, sen hade de fått information (igen) i skolan om att det är prao nästa vecka och platserna ska vara raporterade tills i morgon. Vilket var tufft eftersom han glömt det hela och inte fixat någon praktik. Sen ville han åka på fotbollsträning i Bollnäs efter sin egen badmintonträning. Maken informerade mig om att han inte kunde skjutsa L till Bollnäs för han skulle på möte och jag skulle vara hemma med N och A så ingen skjuts fanns att hämta hos mig.
När L kom hem från racketskolan kl 17 var han superstressad. På 50 minuter skulle han packa två träningsväskor, äta och fixa en praoplats. När jag frågade om han fixat skjuts till Bollnäs sa han att maken ska skjutsa honom. Näe sa jag, det kan han inte. Jorå sa L, det kan han. Jaha, tänkte jag och knep igen.
När maken kom hem visade det sig att han inte alls kunde skjutsa L, det hade liksom gått L förbi trots att de pratat om det.

Men på något sätt löste allt sig för honom...
Han lyckades få till 3 dagar av 5 i praktik hos min snälla syrra som kunde ta emot honom på sitt jobb. Han ringde Emelie och han skulle få åka med schyssta Tommy till fotbollsträningen. Mamman fixade maten och pappan skjutsade i väg till badmintonträning och åkte sen på möte. Nu sitter mamman i soffan och soffar till sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar